Varför kan inte vi själva som förening bara direkt ta betalt för fiskekorten via Swish? 

Detta är en fråga som dyker upp ibland, och kräver ett utförligt svar. Kortfattat kan man säga att man som förening självklart kan ta betalt på egen hand, men att ni missar många värdefulla funktioner och fördelar som man får genom iFiskes tjänst. Samtidigt finns en viss risk att man inte följer de lagar och regler som gäller för försäljning till konsument om man inte är väldigt noggrann och gör precis alla steg rätt, vilket kan skapa problem om en tvist eller oklarheter uppstår.

Att sälja ett fiskekort är att ingå ett avtal runt de fiskeregler som gäller mellan er som förening och kunden.

På iFiske finns ett smidigt sätt att betala med Swish i kassan. Detta erbjuder enkelheten för kunden med Swish, samtidigt som iFiskes system uppfyller kraven på avtal med kund, utfärdande av fiskekortet, bokföring/redovisning, verifikationer och kvitton. Tolka inte oss fel, vi älskar Swish, och det är idag det mest använda betalsättet på iFiske. Däremot finns det mycket att tänka på, för den som överväger att ta betalt för fiskekort via "egen swish".

SMS-betalningar är ett mycket uppskattat, smidigt och enkelt sätt att köpa fiskekort på. Betalningen dras på kundens kontantkort eller telefonräkning och fiskekortet levereras nästan omedelbart.

I vissa fall går dock inte betalningarna igenom.  Att stå ute vid stranden, med en irriterad och fiskesugen fisketurist som inte får igenom SMS-beställningen är inte roligt, det förstår vi! Syftet med denna artikel är att kort förklara varför strul ibland uppstår och vad ni som förening kan göra åt det.

 Ihr Warenkorb ist leer.