SMS-betalningar är ett mycket uppskattat, smidigt och enkelt sätt att köpa fiskekort på. Betalningen dras på kundens kontantkort eller telefonräkning och fiskekortet levereras nästan omedelbart.

I vissa fall går dock inte betalningarna igenom.  Att stå ute vid stranden, med en irriterad och fiskesugen fisketurist som inte får igenom SMS-beställningen är inte roligt, det förstår vi! Syftet med denna artikel är att kort förklara varför strul ibland uppstår och vad ni som förening kan göra åt det.

Först och främst är det viktigt att veta SMS inte är enda sättet att betala för fiskekortet, det finns flera bra alternativ om kunden inte får det att fungera! Får ni inte SMS-betalningen att fungera, be kunden köpa på www.iFiske.se eller använd appen!

  • iFiske har en gratis app för mobiler att ladda ner (Sök på “fiskekort” i app-butiken)
  • Den finns på svenska, tyska och engelska.
  • Vid fiskekortsköp via appen går det i kassan att välja på flera betalsätt, t.ex. Swish, faktura, paypal, banköverföring eller kort.


Typen av abonnemang ligger oftast bakom eventuellt strul

Svårigheter med SMS-köp är nästan alltid relaterade till vilken typ av mobilabonnemang kunden har:

  • Har kunden ett vanligt, hederligt svenskt privatabonnemang ska normalt sett inget strula.
  • Utländska abonnemang fungerar ej och kommer aldrig göra det.  (Hänvisa till app eller webb!)

 

 Din varukorg är tom.